top of page

ראו טוב, השפיעו טוב - רעו טוב, השפיעו טוב


לפני יותר מעשור למדתי קורס שנתי אצל ד"ר ורב גיל טבעון. הקורס נקרא "סוד האותיות" מתוך ספר היצירה, המשויך לאברהם אבינו. כל שיעור הוקדש לאות אחת ואלו היו גילויים מסעירי נפש. ע"פ מקורות אלו מי ששולט על הכוכבים והמזלות בעולם אלו האותיות א-ב' שלנו, וזה מה שמוזכר לגבי חודש טבת: "המליך אות ע' ברוגז וקשר לו כתר וצרפן זה בזה, וצר בהם גדי בעולם וטבת בשנה וכבד בנפש זכר ונקבה". נכנסנו לפני כמה ימים לחודש טבת, שמביא עימו מרחב דיוק חדש המאפשר לטייב את כל מה שנדרש לנו כדי ליצור השפעה טובה.

בטח שמתם לב שבתוך המילה השפעה מונחת לה המילה שפע. ובאמת, כך אני מאמינה שמקור השפע שלנו נובע ממקור ההשפעה. כלומר כל מה שאנו עושים (או לא...) בין אם זה בעבודה, בעסק או במשפחה יוצר השפעה. ההשפעה הזו יוצרת לנו באופן תוצאתי את השפע בחיינו. וכמו שכתוב, האות ע' שולטת על החודש, על המזל ועל הכוכב, שאגב הינו שבתאי, או בשמו הלועזי סטורן. לאות ע' משמעויות רבות כל כך, והבולטת שבהן היא האיבר עין או התכונה עין טובה. ולאנשים כמונו, שרוצים ליצור השפעה טובה בעולם בכלל וללקוחות בפרט, המושג עין טובה הוא חשוב כל כך. בהשראת הגדי המסמל את מזל החודש ויוצא למרעה, כתבתי:

ראו טוב, השפיעו טוב – רעו טוב, השפיעו טוב.

בפאזה הראשונה של חיינו אנו כמו צופים מהצד, קולטים


את הטוב ומשפיעים אותו, בפאזה השניה, אנו כבר לוקחים מנהיגות והופכים לרועים, ומשפיעים טוב משם. בבית, בעסק ובעולם. בכל רגע מחיינו אנו יכולים לבחור האם רק לראות או גם לקחת צעד קדימה ולרעות.

חלק מהמקום של הנהגה הוא להכיר את עצמנו היטב, את התכונות, הכישורים, העוצמות הפוטנציאלים וגם את המעכבים, העוצרים והמגבילים שלנו. ומשם לקחת אותם למקום של הובלה והנהגה.

השבוע תתקיים לה סדנה ייחודית בהשראת כוכב סטורן, שהינו לא רק כוכב החודש, אלא כוכב שעושה תזוזה כעת ממזל גדי עליו הוא שולט למזל דלי. הוא הולך לשהות שם שנתיים וחצי ולעשות שינויים מרחיקי לכת עבור העולם כולו. לפני כמה ימים קיימתי ערב יחד עם יאיר טריבלסקי האסטרולוג המיוחד. בערב תיארנו את ההשפעות של התזוזה הזו על האופן שבו ננהיג את העסקים שלו בשנתיים הקרובות. אם לסכם בכמה משפטי מפתח:

לשנה הקרובה יש פוטנציאל מיוחד להרחיק לכת בכל מה שקשור לטכנולוגיה וחשיבה

יצירתית ופורצת דרך. במקום, הקבוע והקונבנציונלי יש לנו פוטנציאל להפעיל גישה יצירתית ומקורית יותר.

במקום לנסות לעמוד בציפיות של המוכר והידוע נעבור לעבודה אינטואיטיבית יותר מתוך חקר הרפתקני של הבלתי נודע.

במקום "להקיא" החוצה ידע שחוק של איך הדברים צריכים להיעשות, נעבד ידע בצורה חדשנית ונוציא אותו באופן מקורי שמדויק למי שאנחנו עם כלים טכנולוגיים חדישים.

במקום תהליכים ארוכים מסואבים ומתישים נמצא פתרונות מפתיעים תוך קיצורי דרך, נשתף יותר פעולה אחד עם השני באופן קהילתי ונחליף מעגלים מוכרים בזירות פעולה חדשות וכל זה עם פחות פחד ויותר תעוזה והרפתקנות.

5 views1 comment
bottom of page