יש לנו חלום, להיות עצמאיים:
לעסוק במה שאנחנו הכי אוהבים לעשות, טובים בו ומרגישים משמעותיים לאחרים
כדי להיות עצמאי מצליח צריך לדעת המון דברים:
להעצים את עצמי,
להעלות מוטיבציה
להגדיר את הזהות
העסקית
להתחבר לשיווק ולאפשר
ליותר אנשים להכיר אותי
-
איך לנהל את עצמנו כדי להמשיך לעשות את זה שוב ושוב, יום אחרי יום
-
איך לא להתייאש באמצע, לא לחשוש מהפחדים ומהמכשולים שבדרך.
-
לדעת איך להגביר את האמונה בעצמנו
-
להגדיל את תחושת המסוגלות האישית
-
וכל זאת... בלי להיות במאמץ כל הזמן, אלא בתחושת הנאה, שמחה וסיפוק.
-
לשווק בדרך מעניינת
-
כזו שאנו מתחברים אליה ומרגישים טוב שם
-
כזו שנוכל להגיד "זה לא שיווק, אלא משהו שאני מאוד אוהב/ת לעשות".
-
איך להתיידד עם השיווק
-
להגביר את הנוכחות שלך בעולם
-
ואפילו... לאהוב את השיווק
-
איך ליצור את המוצרים הנכונים
-
במחיר הנכון
-
עם המיתוג המדויק
-
להגדיר ולדייק את החזון שלך
-
לדעת לספר את הסיפור שלך כלומר לשווק
-
איך לדייק את קהלי היעד
-
איך למצוא את הייחודיות שלך
-
איך לבנות תוכניות עבודה יעילות
חזון, מטרות ויעדים- למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
יצירת מוצרים ושירותים מותאמים לעסק שלכם
הגדרת קהלי היעד בצורה מותאמת למי שאתם וללקוחות הטובים לכם
הבנה מה הקהלים שלנו צריכים ואיך אתם תמלאו את הצרכים שלהם?
הגדרת הייחודיות והבידול
איך ממתגים את העסק שלכם ואתכם בהתאמה
תמחור נכון ומתאים בדיוק לכם
איך הופכים את מה שמתרוצץ לנו בראש לתכנית עבודה סדורה?
איפה ואיך מגיעים לקהלים האלה ?
לדעת לספר על עצמנו ב 30 שניות ומה שיגרום ללקוחות לרצות לקנות מכם
מי אני זהות אישית ועסקית הגדרות אסטרטגיות
זהות
כל מה שקשור לשיווק – תשתיות השיווק שלכם, ערוצי השיווק
הגעה לקהלי היעד שלכם בדרך יצירתית, שעובדת
יצירת אסטרטגיית תוכן ייחודית לך, כך שממש תאהבו לעשות שיווק
הסרת המגבלות והחסמים לשיווק - ללמוד להתאהב בשיווק
איך לספר על עצמי לעולם שיווק
שיווק
איך להמשיך לגייס ולייצר מוטיבציה פנימית
ולעודד את עצמנו לעשייה
הבנה וקבלה של עצמנו, כבעלי העסקים
מתיחת הגבולות של עצמנו, למידה של דרכי חשיבה חדשות
הסרת מחסומים ומגבלות אישיות שמקשים עלינו בניהול ושיווק העסק
למידת דרכים מעצימות שמניעות אותנו לפעולה
הסרת מחסום היצירתיות ועידוד חשיבה מחוץ לקופסה
איך מתמודדים עם הקשיים בדרך?
איך ממנפים התנגדות לכוח מניע?
מוטיבציה
למה בכלל להיות עצמאי?
אנו העצמאיים, בעלי עסק, מרוויחים פי 3:
עושים צמיחה
והתפתחות אישית
מרוויחים
מזה כסף
עוסקים במה שאנו הכי אוהבים
קבלו
מסרים מעצימים
לעצמאיים
להבין מה זה להיות בנוכחות מלאה, מה זה לזהור במלוא אורכם, מה זה לחיות בתודעת השפעה,
זה המקום שלכם וכדאי לכם להישאר,
ולקרוא 10 מסרים מעצימים לעצמאים, ועצמאיים שבדרך:
-
ארבעת מרכיבי ההצלחה שכל בעל/ת חייבים לדעת. קרא עודיש 4 רכיבים בסיסיים, שכל בעל/ת עסק חייבים לדעתכי הם אלה שקובעים את הצלחת או דשדוש (או אפילו כשלון טפו טפו טפו)של העסק שלנו. בלי לדעת את 4 הרכיבים האלה אנחנו מהמרים קצת, מנסים פה מנסים שם. אבל למה להמר ולנסות, כשאפשר להסתמך על ידע של שנים רבות ושל אלפי בעלי עסקים שכבר עשו את זה? בסרטון אני מסבירה מה בעצם נדרש כאן וזה מוציא את כל השאלות והתהיות מהעניין. כך אני בעצם מקצרת עבורך את זמן הלמידה שלך.לאורך השנים שבהן אני יועצת עסקית לימדתי אלפי לקוחות להמריא עם העסק שלהם למעלה. ומודל מאסטר הוא אחת מאבני הדרך להצלחת העסק. המודל ברור מאוד, ומאוד קשור לחיים של כולנו ולעסק שלך.
-
אף אחד לא צריך למכור את עצמו. קרא עודהרבה אנשים חושבים ששיווק הוא מעיק ומלחיץ כי אני צריך "למכור את עצמי" אבל זה לא נכון שיווק הוא בעצם כלי שעוזר לנו לדייק את עצמנו, ללטש את כל מה שאנו רוצים להגיד ללקוחות שלנו כדי שפשוט נוכל לעזור להם: לעשות את מה שאנו הכי טובים בו אוהבים לעשות ומרגישים משמעותיים כלומר דרך השיווק אנחנו גם יכולים לעזור ליותר לקוחות וגם לממש את עצמנו לשיווק יש למעשה שני תפקידים: שר החוץ ושר הפנים. צפו בסרטון ותגלו שהעבודה על השיווק בעצם מדייקת לך עצמך את היתרונות והייחודיות שלך באופן אישי, ולכן קל לך יותר לעשות את השיווק. אולי קשה להאמין, אבל כשאנו מגדירים נכון את השיווק בעסק שלנו, קורים שני "ניסים" במקביל: גם אנשים יבינו טוב יותר מי אנחנו וגם נדייק לעצמנו את החוזקות שלנו, את הסיבות שבגללן אנשים יגיעו דווקא אלינו. כי ייחודיות, זה לא איך אני יותר טוב/ה ממישהו אחר אלא מה מיוחד בי, רק בי שבזכותו הלקוחות שלי מקבלים תועלת עצומה
-
מדריך חינמי – להקמת והרחבת העסק שלך. קרא עודהמון לקוחות שלי מספרים לי, שכל ההתעסקות עם ניהול העסק, ולא עם תחום המומחיות שלהם שבגללו הקימו את העסק, ממש ממש קשה להם. אני שומעת משפטים כמו: "זה גוזל המון זמן, ואני עושה המון דברים חוץ ממה שממש חשוב שאני אעשה אני לא מתחברת לכל עניין השיווק הזה. איך מגדירים קהל יעד, איך מגיעים אליו, מה ערוצי השיווק הטובים לי, אם יש בכלל דבר כזה... שיווק לא המקצוע שלי! אני חלמתי לעסוק רק במקצוע שלי! ועכשיו צריך לנהל עסק!" ועוד... אני מבינה את הקושי אבל, ממש חשוב לי לומר, שזה לא חייב להיות ככה. מה שכן צריך, זה לדעת מה לעשות. לכן, הכנתי עבורכם מדריך דיגיטלי חינמי, במתנה ממני. המדריך הוא בעצם צ'קליסט, שכולל את כל מה שאתם, בעלות ובעלי עסקים, צריכים לדעת כדי שהעסק שלכם יצליח ויגדל. במדריך נדבר על הגדרת המטרות שלכם, על קהל היעד ואיך מגדירים אותו, המוצרים שיש לכם בעסק ושאתם רוצים לפתח, תמחור נכון, הכלים השיווקים שכבר עומדים לרשותכם ואיזה אתם עוד צריכים לפתח ועוד ועוד וחשוב לא פחות- המוטיבציה שלכם לעשות את כל זה! השאירו את הפרטים כאן, והמדריך יגיע אליכם במייל, במתנה ממני נתראה במדריך
-
מתנת ה-80% - מיועד לכל הפרפקציוניסטים. קרא עודמכירים את זה שאתם בדרך ל...הוצאת כרטיס ביקור בדרך ל...פיתוח מוצר חדש בדרך ל...כתיבת פוסטים ברשתות החברתיות או פתיחת דף אינסטגרם בדרך ל...לפתוח קבוצה יש לך כבר את רוב החומר...אבל עוד לא התחלת בפרסום כי זה לא מוכן... זה לא גמור... כי זה עוד לא הזמן.. כי את/ה לא שלמים עם זה ב-100% כי זה עוד לא בדיוק בדיוק מספיק טוב כמו שאני רוצה כי זה לא מושלם. בסרטון בקישור הזה אני רוצה לספר לך על מתנת ה-80% המתנה הזאת שינתה את חיי ואני מזמינה אותך לשנות את חייך
-
עידוד וכלים ליצור מוטיבציה פנימית להמשך יצירת הצמיחה שלכם. קרא עודלפעמים אנחנו משקיעים ומשקיעים ולא רואים תוצאות, או שאולי, עדיין לא רואים תוצאות, מוזמנים לצפות בסרטון ולקבל השראה,
-
כל התפתחות בתחום העסק שלנו מתחילה בקביעת מטרה או מטרות, שנוצרו מתוך רצון ותשוקה למימוש. קרא עודהמטרה יכולה להיות בתחום החומר או בתחום הרוח והרגש, משהו שבאמת ישפיע עלינו, והתוצאה שלה תמיד אמורה להיות התרחבות עסקית בשמחה. עם זאת, לרוב, ברגע שקבענו מטרה, אנחנו מתחילים להרגיש גם בהתנגדות! שני הכוחות פועלים בנו במקביל: האחד רוצה להניע לכיוון מסוים והאחר רוצה למנוע ממנו להגיע לשם. כתוצאה מכך נוצר הרבה פעמים מאבק פנימי מתיש, שמונע מאיתנו לממש את המטרה. ההתנגדות יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, ובהן הימנעות דחיינות חוסר סיפוק מהעשייה שלנו ועוד. למשל: כשכתבתי את הספר שלי, למרות שהייתי מחוברת מאוד לתכנים שיצרתי, לרעיונות ולסיורים מהשטח ולמרות שרציתי מאוד לשבת, לכתוב ולהוציא את הספר לאור מצאתי את עצמי עושה דברים אחרים. חשתי רצון ותשוקה אמיתית להגשים את המטרה שלי ובו בזמן חוויתי את כוחות ההתנגדות. אז דחיתי את הכתיבה מיום ליום, ולעיתים אף נמנעתי ממנה לגמרי. לעיתים חשתי שהדברים שכתבתי אינם מספקים שכמות השעות שאני מקדישה לכך אינה מספקת או שיכולת הריכוז שלי נמוכה מדי. העדפתי לעשות דברים אחרים ולהגיד לעצמי שהם דחופים יותר: יש לי לקוחות שצריכים להגיע מצגת שעליי לסיים אנשים שמעוניינים להתחיל בתהליך ייעוץ וממתינים לשיחה. התחושות הללו מאוד לא נעימות. המאבק הפנימי הזה כאמור, מתיש. אז מה עושים עם זה? היתה לי הארה בנושא דווקא כשצפיתי במשחק כדורגל, אליו התחברתי בשנים האחרונות בזכות בני שהתחיל לשחק. שתי קבוצות עולות למגרש עם אותן מטרות: להבקיע שערים לקבוצה שנייה ולשמור שלא יבקיעו לשער שלהן. מדובר למעשה בכוחות מנוגדים לחלוטין אך הם אלה שגורמים למשחק המרגש להתקיים! הבנתי, שכך הדבר גם אצלנו: כל כוח התנגדות שנוצר בקרבנו, או מעורר בנו רגש שלילי הוא למעשה זרז להתפתחות האישית והעסקית שלנו. אנחנו אמנם חווים את כוחות ההתנגדות האלה כשליליים אך נוכל למנף אותם לחיוביים! למשל: ניסית פעם לפתוח בדו שיח עם ההתנגדות שלך? נשמע מה יש לה לומר לנו, מה היא בעצם מבטאת נבדוק מאיפה היא מגיעה. ממחשבות שלנו? אולי דברים ש"נשתלו" אצלנו בילדות? אולי אירוע טראומטי שעוצר אותנו? נשאל את ההתנגדות מאיפה היא מגיעה ונחקור את זה וכך נדע מה היא בעצם יכולה לתת לנו וגם לקבל מענה לנושאים לא פתורים אצלנו. יש לך התנגדות שפתחת איתה אי פעם בדו שיח וגדלת מכך? אשמח לשמוע!
-
איחוד או בידול? מה עושים כשיש לנו כמה עסקים?. קרא עודנפגשתי לאחרונה עם בעלת עסק ותיקה מאוד בתחום הפעילות הגופנית לנשים. היא מלמדת ומטפלת בכמה תחומי כושר גופני כבר שנים רבות, ויש סביבה קהילה גדולה מאוד של מתאמנות (היא מטפלת רק בנשים), שמעריכה ואוהבת אותה. היא גם מאוד מעורה בתחום של בריאות על כל גווניה, כולל תזונה בריאה, אורח חיים בריא ועוד ועוד. בשנים האחרונות היא למדה גם אימון אישי וכתוצאה מכך היא רוצה לתת גם לפן הזה בחייה ביטוי, לעשות סדנאות בתחומים של העצמה אישית, בחירות בחיים, יצירת שינוי ועוד וגם מפגשים פרטניים לאימון אישי לשינוי אורח החיים. בשיחה שלנו היא סיפרה שיש לה 2 דפי פייסבוק שונים, אחד לכל תחום, מאחר והיא רואה כל עסק כנפרד, וכך היא גם מקדמת אותם. כשחשבנו ביחד לאן היא יכולה להתקדם עם העסקים שלה, הצעתי לה לראות בכל מה שהיא עושה עסק אחד. הסיבה היא, שאני מאמינה שאנחנו זה העסק והעסק זה אנחנו. ובנו, כבני אדם, אין פיצול. אנחנו תמיד אחד, שיש לו אולי הרבה פנים, אבל אנחנו תמיד אחד. וצריך למצוא את האחד הזה, את החוט המקשר הזה שבנו. כשאנחנו מוצאים את החוט המקשר הזה בין כל הדברים שאנחנו, ומה שאנחנו עושים, אנחנו הופכים להיות מודעים לייחודיות שלנו, לדבר שאותו אנחנו רוצים לבטא. כשמצאנו את החוט המקשר הזה, קל לנו הרבה יותר ליצור הרמוניה בתוכנו, ואז גם לשדר אותה כלפי חוץ, ולדבר אל הקהל המתאים לנו, בקול אחד. בשיחה בינינו הבנו, שהחוט המקשר בין הפעילויות שהיא עושה, הוא מציאת האיזון בחיים. גם האיזון הגופני באמצעות התעמלות, גם איזון בין גוף ונפש, בין יצרים לבין מה שבאמת מתאים לנו, איזון בין בית ועבודה. ממש מגוון של תחומים שכולם קשורים ליצירת איזון בחיים. ואכן, היא הקשיבה ואיחדה את שני העסקים שלה, לעסק אחד שמדבר על האיזון שבתוכנו, בכל הצורות. האיחוד של דפי הפייסבוק. הוא רק ביטוי למה שמתחולל בתוכה. היא הבינה שהיא אחד. היא הבינה שהערך שהיא מייצרת עבור הלקוחות שלה זה יצירת האיזון בתוכן, תוך שילוב נכון של כל העולמות. כשנוצר האיזון בתוכן, הן יכולות לממש את עצמן, להוציא לאור את מי שהן, ולחיות את החיים באופן שנכון יותר עבורן. אמי מאמינה שאנחנו מהדהדים את עצמנו דרך העסק והעסק מהדהד את עצמו דרכנו כאשר נעלה את הערך העצמי שלנו, כך יעלה הערך העסקי שלנו.
-
מה מביא עצמאיים להצלחה? קרא עודבתור מי שערך ההצלחה ממש חשוב לה, אני חוקרת אותו כבר הרבה שנים. מה מביא עצמאיים להצלחה? הפעם נתבונן על 3 סיבות שכאשר אנו נותנים משקל לכל אחת מהן, ההצלחה מקבלת רוח גבית. אז יש 3 סיבות לכך שאנחנו מנהלים עסק: למטרה כלכלית להעצמת המוניטין לשם השליחות ואני אסביר. כלכלית:אנחנו מנהלים עסק כדי להרוויח כסף ולכלכל את הבית. רוב האנשים צריכים להכניס איזשהו סכום הביתה כל חודש ומעדיפים לעשות את זה דרך עבודה שהם אוהבים לעשות. כבעלי עסקים, רוב הזמן נפלה בחלקנו הזכות לעשות את מה שאנחנו אוהבים דרך העסק שלנו, וכך להרוויח את כספנו. עכשיו, יש אנשים שלא ממש צריכים אלא יותר רוצים להרוויח בעצמם. (או שאולי גם צריכים וגם רוצים...) הסיבה לכך היא, שיש בכסף גם עניין של ערך. ערך עצמי. כשאנחנו מרוויחים כסף בעצמנו, אנחנו מעלים את הערך העצמי שלנו, ויוצרים ערך לעצמנו בעולם הזה. יש כאלה שאולי יאמרו:אבל למה למדוד ערך של אדם בכסף? זה יכול להיות נכון, אבל עדיין, בתרבות שלנו, כסף=ערך עצמי, כך שזה בהחלט שיקול לגיטימי. להעצמת המוניטין אנחנו עוסקים בעסק שלנו לא רק כדי להרוויח, אלא גם כי אנחנו רוצים ליצור לעצמנו מוניטין, להיות מישהו בעולם הזה. גם כאן יש עניין של ערך עצמי. אם יש לי כבעלת עסק מוניטין, אנשים מכירים אותי, אני מרגישה בעלת ערך. כאן הערך גם מיתרגם לכסף:ככל שהמוניטין שלנו גדול יותר אנשים מגיעים אלינו עם מאמצי שיווק קטנים יותר. לא סתם קיים המשפט:עדיף שם טוב משמן טוב. המוניטין שלנו כבני אדם, יכול לפתוח לנו דלתות רבות בעולם. אישיות וכלכליות. לשם השליחות השליחות שלנו היא המקום ששם אנחנו מרגישים משמעותיים עבור אנשים אחרים. מה שאנחנו נותנים להם, כבעלי עסק, הוא משמעותי. בואו נחשוב רגע איך נקרא מקצוע במקורות?משלח יד. גם כאן נמצאת המילה שליחות. העיסוק שלנו= השליחות שלנו. וכן, אתם צודקים. גם השליחות קשורה לערך העצמי שלי. כשאני מרגישה שאני מממשת את השליחות שלי, הערך העצמי שלי עולה בעיניי. אני מרגישה טוב יותר עם עצמי. וכמובן שגם לשליחות יש קשר לפן הכלכלי: כשאני עוזרת לאנשים, יותר אנשים יגיעו אלי לעזרה. כך המוניטין שלי עולה, ובמקביל גם הרווח שלי עולה. מהמחקר האישי שלי עולה שההצלחה והתוצאות מגיעות מהר יותר כששלושת הגורמים מתקיימים בד בבד. כמו שראינו כאן, כל אחד מהגורמים האלה משפיע על השני, וכולם משפיעים עלינו, בעלי העסקים ועל הערך העצמי שלנו. כך שהמקום הטוב ביותר עבורנו להיות בו, הוא מקום שבו שאנחנו גם רוצים לממש את השליחות שלנו, גם להרוויח כסף וגם לייצר לעצמנו מוניטין. כשגורם אחד בלבד מתוך השלושה משתלט עלינו, זה יוצר פעמים רבות חוסר איזון. אם נרצה רק כסף ונפגע במוניטין שלנו, כמובן שגם לא נרוויח כמו שצריך. אם נדבר רק על שליחות ולא נדע גם לחבר לה ערך כספי, לא נוכל לכלכל את עצמנו. כל אחד מהגורמים קשור לשני. יצירת הרמוניה בין כולם - תביא אותנו לגדילה וצמיחה בקצב שלנו.
-
תרגיל להגשמת משאלה או מטרה. קרא עודלכולנו יש משאלות, תקוות, מטרות חלומות שהיינו רוצים להגשים. אני מציעה להבחין בין משאלות של אני רוצה ש...לבין אני רוצה ל... בואו ניקח לדוגמא מצב בו המטרה היא להרחיב את העסק. אם נגיע ממקום של אני רוצה ש... אני אגיד לעצמי שאני רוצהשכמות הלקוחות שלי תגדל, אני רוצה שיהיה לי קל בשיווק ובמדיה אני רוצה שהמתחרים שלי יהיו פחות אגרסיביים ועוד, אני בעצם פועלת מתודעת חוסר. אני חסרה מול המציאות. אני תלויה במישהו אחר בלקוחות, במדיה, במתחרים. אבל כשאני פועלת ממקום של אני רוצה ל... אני אומר לעצמי אני רוצהלהיות יותר פעילה שיווקית, או אני רוצהלהיות חדשנית ומקורית עבור הלקוחות שלי כאן אני כבר יוצרת לעצמי חיווט במוח שאני יכולה להשפיע על המציאות כי זה תלוי בי. זה שם את הפוקוס על מה אני יכולה להיות ומתוך כך לעשות. כאן אני כבר פועלת מתוך תודעת השפעה. זה בידיים שלי. אני עשירה אל מול המציאות יש לי הרבה מה לתת ולעשות . אל מול אותה מציאות בדיוק. מוזמנים לעשות תרגיל מעניין – אני רוצה להיות... בחרו הוויות שמתחילות באותיות של השם שלכם, כאלו שאתם מייחלים לעצמכם לפעול מתוכן בתקופה הזו. למשל: רוחניות יוזמה נוכחות מלאה תעוזה (רינת) תנו לכל הוויה הסבר: למה אתכם רוצים לפעול מתוכה? כיצד אתם מסבירים כל הוויה? מי אתם תהיו כשתפעלו מתוכה? איך זה מסייע לכם לפעול מתוך תודעת השפעה? איך זה מרחיב לכם את העסק? מאחלת לכם להגשים את המשאלות, החלומות והמטרות שלכם באהבה, רינת בורג
-
לשחרר ציפייה לתוצאה, ולהתחבר לתוצאה הנובטת . קרא עוד"התקופה המיוחדת הזו שאנו חיים בה כיום חושפת אותנו לחוסר וודאות גדול, אבל מה אם נחליט להתבונן על כך מזוויות קצת שונה? במקום לתפוס את חוסר הוודאות כחושך, נבחר לראות את האור של אי הוודאות. זוהי נקודה מתעתעת כי אנו לא רגילים אליה, אבל למה בכלל אנחנו רגילים בתקופה הזו? היא הרי ניערה מאיתנו כל כך הרבה דברים שהיו בשבילנו קרקע בטוחה... ויחד עם זאת חשפה עבורנו מקומות חדשים, מרתקים ומוארים. אנשים גילו חלקים חדשים בתוכם, במשפחה שלהם, במקצוע ובעיסוק... אז למה אני מתכוונת ב-לראות את האור של אי הוודאות? להסכים שהכל מסביבנו משתנה כל הזמן, להסכים לפעמים גם לא לדעת, להסכים ליצור יש מאין. ובעיקר לשחרר ציפייה לתוצאה מסוימת, ולהתחבר לתוצאה הנובטת מהמציאות שלנו, פשוט ל-מה שיש. מתכון ב 6 צעדים כדי לראות את האור של אי הוודאות: 1. לכוון למטרה אותה אנו רוצים להשיג. 2. להאמין במטרה הזו, בעצמנו, ביקום, בבורא. 3. לעשות כמיטב יכולתנו כדי לממש ולהגשים את המטרה שלנו. 4. לשחרר ציפייה לתוצאה מסוימת, ולהתחבר לתוצאה שנובטת לנו. 5. להבין שהמתקבל הוא הנדרש, ולא הנדרש הוא המתקבל. (שווה קריאה נוספת של המשפט) 6. לשמוח במה שהתקבל – בכל מה שהתקבל. לדעת שמה שהתקבל עבורנו – הוא הדבר הטוב ביותר כעת, וממש לשמוח בו.