top of page

התפתחות עסקית מתוך הישרדות או הגשמה?

שני תדרי חיים קיימים להם בעולם. תדר הישרדות ותדר הגשמה.

רובנו היינו (ועדיין) רגילים לעבוד דרך התדר הראשון, שנקרא תדר הישרדות. תדר זה קיים מימים ימימה, ומאופיין בשני רצונות:

👜האחד - הרצון לשמר את הקיים. כולנו רוצים לשמור על מה שיש לנו, הן דברים חומריים (כסף, בית, חפצים) והן דברים "רוחניים" שהשגנו כגון מעמד, תפיסה, תדמית של האנשים אותנו, הרגלים ועוד. הרי אף אחד מאיתנו לא ירצה ללמוד כל יום מחדש איך שורכים שרוכים או איך הולכים או מדברים. ואכן יש דברים שכדאי לנו מאוד לשמר, אבל ישנם דברים שכבר אינם משרתים אותנו יותר, ולעיתים אנו מתקשים להיפרד מהם. אמונות שכבר מגבילות אותנו, דפוסי התנהגות שלא עושים לנו טוב ועוד.

🌱הרצון השני – לצמוח. בכל הרמות – פיזית, רגשית, תודעתית, רוחנית, מנטלית. החל מהדוגמא הפשוטה של תינוק, הנולד, ובאופן טבעי רוצה לגדול, וכך גם אנחנו. רוצים לצמוח ולהרחיב ידע, ניסיון, את המשפחה שלנו, וכמובן את העסק והלקוחות.

שני רצונות אלו לשמור על הקיים מחד ולצמוח מאידך מתקיימים זה לצד זה באופן הסותר אחד את השני.

אבל, לאנושות פתרון לכל דבר. וגם את הסתירה הזו פתרנו... ע"י החלטה לצמוח מתוך משבר, קושי, בעיה, מצוקה. כלומר כשאנו מגיעים למצב בו אנו לא רוצים לשמר את הקיים (כאב) אנו מחליטים לעשות שינוי, וכך אנו חיים דורות שלמים. ("בכל דור ודור באים עלינו לכלותנו, וה' מצילנו מידם" מכל משבר צומחים", ועוד)

בתדר החדש, תדר הגשמה - אנו צומחים מתוך טוב, צומחים מאיפה שטוב לנו או למרות שטוב לנו. בתדר זה אנו חיים מתוך ידיעה שהכל מסונכרן לנו ומחליטים בעצמנו לצאת ממקום נוח ומוכר (סיר הבשר) לעבר האורות בליבנו, המקום ממנו אנו פועלים להגשמת הייעוד והשליחות שלנו.

אם ניקח לדוגמא, בעלת קליניקה מסוימת, שחווה קליניקה מלאה בלקוחות, מרגישה משפיעה ומגשימה ונבדוק את ההתפתחות שלה בכל אחד מהתדרים:

בתדר הישרדות זה נראה כך: הקליניקה שלי מלאה בלקוחות, אני מרוצה, משפיעה אשמר את הקיים, אמשיך לעשות עוד ממה שאני עושה, לא אנסה לשנות, כי אי הוודאות מפחידה מדי, אולי אאבד את מה שכבר קיים לי? אף אחד לא מבטיח לי כלום...

בתדר הגשמה זה נראה טיפה אחרת: הקליניקה שלי מלאה בלקוחות, אני מרוצה, משפיעה. כעת אגדיל את ההשפעה שלי ואפתח קבוצות. אצור הרצאות, סדנאות, ואשפיע על יותר אנשים. נכון זה מאתגר שיווקית, אני צריכה לפעול במקומות שלא פעלתי קודם לכן, אבל אני מחוברת לייעוד ולשליחות שלי. אז אם אני עושה את זה טוב באחד על אחד, אגדיל השפעה ואעשה את זה טוב עבור קבוצות ואשפיע על יותר אנשים.

אז איך עוברים מהנוחות של ההישרדות לאורות של ההגשמה?

1. מודעות – זהו תמיד השלב הראשון לכל שינוי, והנה עברנו את השלב הזה כאן ועכשיו. כל מי שקראה זרעה את זרע המודעות הראשוני לנושא.

2. צמיחה במקום הטוב שלך - במקום העסקי שטוב לך ואת מרגישה מחוברת לייעוד שלך, מממשת את השליחות שלך (המתורגמת להיבט העסקי) בדקי עם עצמך פעם בתקופה: "מה אני יכולה לעשות כעת שיעצים את האור הבוקע ממני ויאיר אנשים אחרים? (לקוחות) איזה מוצר לפתח? איזו אסטרטגיית תוכן ליצור? איפה להגביר שיווק? וכד' סולם מאפשר לנו להיות עם רגלים על הקרקע ועם הראש בעננים


15 views0 comments
bottom of page